Waar ben je naar op zoek?

Ledenraad keurt jaarstukken goed en verwelkomt nieuwe samenstelling

aOwl9x2lOBw1uOtYqyuS3KLgakgNLp-metaSkpBLUljb29uLWhvcml6b250YWFsLnBuZw==-
22.06.2026

Nieuwe ledenraadsleden Judo Bond Nederland officieel geïnstalleerd

Op zaterdag 20 juni jl. vond de jaarlijkse vergadering van de ledenraad van Judo Bond Nederland plaats. Tijdens deze vergadering hebben de leden van de ledenraad de jaarrekening 2025 en het jaarverslag 2025 behandeld en goedgekeurd. Daarnaast werden bestuursleden Jeroen de Wit, penningmeester en Gilbert Wils, algemeen bestuurslid herbenoemd voor een nieuwe zittingstermijn binnen het bondsbestuur.

Afscheid van de eerste generatie ledenraadsleden
De vergadering stond ook in het teken van een bijzonder moment in de ontwikkeling van de JBN. In 2023 werd de bestuurlijke organisatie vernieuwd en maakte de bondsraad plaats voor een rechtstreeks door de leden gekozen ledenraad. Met het aflopen van de eerste zittingstermijn, zijn in het voorjaar van 2026 nieuwe verkiezingen gehouden en is een nieuwe ledenraad samengesteld.

Daarmee werd tijdens de vergadering afscheid genomen van de eerste generatie ledenraadsleden: John Poelstra (NN), Henri Cooiman (ON), Bertus Kemmeren (ZN), Ivo Blommaart (ZH), Fred Krijgsman (ZH), Benito Maij (NH), Jan van Veen (MN) en Thom van Woerkom (MN).

Deze ledenraadsleden hebben vanaf de start een belangrijke bijdrage geleverd aan het functioneren van de nieuwe bestuursstructuur. Met hun betrokkenheid, inzet en constructieve adviezen hebben zij meegebouwd aan de verdere ontwikkeling van de bond. Het bestuur spreekt hiervoor zijn grote waardering en dank uit.

Installatie nieuwe ledenraadsleden
De afgelopen maanden hebben verschillende vrijwilligers zich kandidaat gesteld voor de ledenraad. Na een zorgvuldig proces zijn de volgende kandidaten gekozen:

Hans Schoelink (NN), Jarno Kamphuis (ON), Peter Wetzer (ZN), Marco Schuuring (ZH), André Nieuwenhout (ZH), Jan Jaap van der Neut (NH), Sam Hendriksen Oostereng (MN) en Lars VanderBroeck (LI).

Tijdens de vergadering van 20 juni werden zij officieel geïnstalleerd als leden van de ledenraad.

Daarnaast hebben Jaap Kuin (NN), Herbert Heidkamp (ON) en Erik de Kort (NH) zich na afloop van hun eerste termijn opnieuw verkiesbaar gesteld. Zij maken vanaf 20 juni opnieuw deel uit van de ledenraad in haar nieuwe samenstelling.

De bond feliciteert alle nieuwgekozen en herkozen ledenraadsleden met hun benoeming en wenst hen veel succes en plezier bij de vervulling van hun belangrijke rol binnen onze vereniging. Met hun inzet en betrokkenheid leveren zij een waardevolle bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de judosport en onze bond.